Hoe vul ik de zoekmachine gegevens in?
Wanneer je in het CMS een pagina bewerkt (en soms ook bij andere modules), kun je zoekmachine gegevens invoeren. Deze vind je bovenaan de pagina onder het laatste tabblad, getiteld ‘Zoekmachine gegevens’. Hier vul je een aantal velden in die jou helpen beter gevonden te worden.
Let op! Het invullen van deze gegevens garandeert niet dat je deze ook in de zoekresultaten terugziet. In sommige situaties kiest de zoekmachine zelf welke teksten en titels zichtbaar zijn. Zoekmachines als Google veranderen ook constant en wij doen ons best om deze veranderingen bij te houden.
Extra gegevens voor de zoekmachines
- Pagina titel (meta title): Hier geef je aan wat de titel van het zoekresultaat van deze pagina zou moeten zijn.
- Description (meta description): Hier vul je een korte omschrijving van de inhoud van de pagina in, deze wordt onder de pagina titel in de zoekresultaten getoond.
- Change frequency: Hier geef je aan hoe vaak er wijzigingen worden aangebracht op de pagina om de zoekmachine te laten weten hoe vaak deze pagina moet worden gescand.
- Priority: Hier geef je aan de zoekmachine door hoe belangrijk deze pagina is ten opzichte van andere pagina's op jouw website (waarbij 1.0 het hoogst is en 0.1 het laagst).
- Social media gegevens (optioneel): Hier kun je extra informatie toevoegen die specifiek voor social media wordt gebruikt. Als je de pagina deelt via social media, wordt deze informatie getoond.
Tip: Door het invullen van zoekmachine gegevens vergroot je de kans dat jouw website tussen de zoekresultaten van je doelgroep komt. Benieuwd welke tips wij hebben voor het schrijven van de beste pagina titel en description? Lees ze hier en zorg dat je website gevonden wordt!