Wat is een description en een titel in de zoekmachine gegevens?
In de pagina module (en soms ook andere modules) vindt je onderaan de 'extra gegevens voor de zoekmachines'. Hier vul je een aantal velden in die jou helpen bij het gevonden worden en dat jouw zoekresultaat wordt aangeklikt.
Let op! Het invullen van deze gegevens garandeerd niet dat je deze ook in de zoekresultaten terug ziet. In sommige situaties kiest de zoekmachine zelf welke teksten en titels zichtbaar zijn. Zoekmachines als Google veranderen ook constant en wij doen ons best om deze veranderingen bij te houden.
Pagina titel
De pagina titel is de kop van jouw zoekresultaat in de zoekmachine. Het is dus het eerste wat de bezoeker zal lezen. Door een slimme en aantrekkelijke pagina titel te verzinnen die relevant is voor de pagina kun je mensen aantrekken om op jouw zoekresultaat te klikken. Verwerk bijvoorbeeld het onderwerp van je pagina in de titel in combinatie met jouw bedrijfsnaam.
Description (omschrijving)
Onder de pagina titel vind je de omschrijving van de pagina. Deze is minder belangrijk als de pagina titel, omdat je deze als tweede leest. Maar zeker belangrijk genoeg om deze wel goed in te vullen. Het is een stukje tekst waarmee je de zoeker kunt overtuigen dat jij het meest relevant bent aan zijn/haar zoekwoorden. Vertel in 150 tot 300 tekens waar jouw pagina om gaat en waarom jij de beste keuze bent.