Hoe vul ik de zoekmachine gegevens in?
Onder pagina's (en soms ook onder pagina's binnen andere modules) vindt je de 'extra gegevens voor de zoekmachines'. Hier vul je een aantal velden in die jou helpen bij het gevonden worden en dat jouw zoekresultaat wordt aangeklikt.
Let op! Het invullen van deze gegevens garandeerd niet dat je deze ook in de zoekresultaten terug ziet. In sommige situaties kiest de zoekmachine zelf welke teksten en titels zichtbaar zijn. Zoekmachines als Google veranderen ook constant en wij doen ons best om deze veranderingen bij te houden.
Extra gegevens voor de Zoekmachines
- Change Frequency
Hier geef je aan hoe vaak er wijzigingen worden aangebracht op deze pagina om de zoekmachine te laten weten hoe vaak deze pagina moet worden gescand. - Priority
Hier geef je aan de zoekmachine door hoe belangrijk deze pagina is ten opzichte van andere pagina's op jouw website (1.0 hoogst, 0.1 laagst). - Pagina titel
Hier geef je aan hoe de titel van jouw zoekresultaat van deze pagina zou moeten zijn. - Description
In dit veld vertel je in 150 tot 300 karakters waar deze pagina over gaat. - Keywords
Hier geef je aan wat de belangrijkste woorden zijn van deze pagina. Hou deze beperkt tot 3 of 4 belangrijkste woorden.
Door de 'priority' en de 'change frequency' in te vullen kan de zoekmachine jouw website beter begrijpen in de XML-sitemap die bij jouw website hoort. Verder is het belangrijk om op elke pagina deze gegevens in te vullen. Zo help je de zoekmachine jouw website te lezen en jou relevante bezoekers te sturen.