Hoe zien mijn advertenties eruit in Google Ads?
Hoe is een Google Ads Advertentie opgebouwd?
Een URL
Dit is de URL van de landingspagina van je advertentie. Een landingspagina is een pagina die speciaal is opgezet met als doel een conversie binnen halen.
Drie blauwe koppen
Elke kop kan maximaal 30 tekens bevatten.
1. Kop 1: What’s in it for me”. Hierin zet je wat jouw website kan opleveren aan de klant, of de oplossing op een vraag. Enkele voorbeelden zijn “Probeer nu …”, en “Goedkoopste blauwe bureaustoel”.
2. Kop 2: Een call to action. Bijvoorbeeld “Offerte aanvragen”.
3. Kop 3: Deze kop is op mobiel niet zichtbaar. Je kunt in deze kop bijvoorbeeld je bedrijfsnaam noteren of je URL van de website, zoals: noteerhier.nl
Twee beschrijvingen
Elke beschrijving kan maximaal 90 tekens bevatten. In de eerste beschrijving kun je het beste de call to action zetten. In de tweede beschrijving kun je extra informatie kwijt.