Staat uw vraag er niet tussen? 035-52 51 676 support@websteen.nl

Hoe pas ik mijn betalingsmethode aan?

Om ervoor te zorgen dat je advertenties zonder onderbreking in Google worden weergegeven, is het noodzakelijk om betalingsgegevens juist in te stellen. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe je de betalingsgegevens in Google Ads kunt instellen.

  1.  Inloggen
    Open Google Ads in een nieuw tabblad en log in op het Google account waarmee de campagne is gekoppeld.
  2.  Navigeer naar betalingsoverzicht.
    Klik op het gereedschapsicoon en kies vervolgens voor Overzicht onder ‘Facturering’.
  3.  Navigeer naar betaalmethoden
    Klik in het menu aan de linkerkant op Betaalmethoden.
  4.  Betaalmethode toevoegen
    Klik vervolgens op de knop Betaalmethode toevoegen.
  5.  Bankrekening, betaalpas of creditcard toevoegen
    Vervolgens selecteer je de optie 'Een bankrekening toevoegen' of je kiest voor een Creditcard of betaalpas toevoegen. Vul je de bijbehorende gegevens in.
  6.  Betalingsmethode verifiëren
    De nieuwe betalingsmethode dient geverifieerd te worden. Om er zeker van te zijn dat de ingevulde gegevens bij jou horen, stort Google binnen 3 tot 5 werkdagen een klein bedrag op de desbetreffende rekening (minder dan €1,-). Zoek op je rekening naar een betaling van Google incl. het exacte bedrag van deze kleine storting, daarna dien je dit ter verificatie in te vullen in Google Ads. Dit kun je doen in het scherm Betaalmethoden (zie Stap 3). Hier heb je nu de mogelijkheid om de eerder ingestelde bankrekening te verifiëren. Indien het ingevulde bedrag overheen komt met de storting van Google, zal de betalingsmethode geverifieerd worden.

Nadat je de betalingsmethode geverifieerd hebt, kun je de bankrekening gebruiken als primaire betaalmethode.

Andere veelgestelde vragen

Niet gevonden wat je zocht?
Neem contact met ons op